Uczeni określili wiek najstarszych drewnianych konstrukcji
21 grudnia 2012, 10:42Willy Tegel i Dietrich Hakelberg z Uniwersytetu we Freiburgu wraz z zespołem dokonali precyzyjnego datowania czterech studni zbudowanych przez pierwszą cywilizację rolniczą Europy Centralnej. Studnie, odkryte na terenie Lipska, są najstarszymi znanymi konstrukcjami drewnianymi

Sygnał narodzin czarnej dziury
6 maja 2013, 10:38Zdaniem astrofizyków z California Institute of Technology (Caltech), bezpośrednio przed utworzeniem się czarnej dziury może pojawiać się rozbłysk światła. Jeśli mają oni rację, to możliwe będzie obserwowanie samego procesu powstawania czarnych dziur.

Cesarskie cięcie osłabia mikroflorę jelit
9 sierpnia 2013, 10:57Dzieci, które przychodzą na świat w wyniku cesarskiego cięcia (CC), częściej cierpią na alergie niż dzieci urodzone naturalnie. Szwedzko-szkocki zespół podejrzewa, że powodem może być mniej zróżnicowana mikroflora przewodu pokarmowego.

Prawie jak człowiek
18 marca 2014, 10:35Gdy zapytamy człowieka, czy na dwóch różnych zdjęciach widzi twarz tej samej osoby, to w 97,53% przypadków otrzymamy prawidłową odpowiedź. Facebook opracował oprogramowanie, które rozpoznaje twarze z 97,25% pewnością. Jego działanie nie zależy od warunków oświetleniowych ani od tego, czy fotografowana osoba patrzy w obiektyw

Sztuczne płytki z hydrożelu wspomagają krzepnięcie
8 września 2014, 11:33Nowa klasa syntetycznych płytkopodobnych cząstek nasila naturalne krzepnięcie. Amerykańscy naukowcy twierdzą, że można by je wykorzystać do hamowania krwotoków w czasie operacji czy w leczeniu zaburzeń krzepnięcia.

Rozwiązali zagadkę Wielkiej Białej Plamy?
14 kwietnia 2015, 11:26W ciągu ostatnich 150 lat na powierzchni Saturna zaobserwowano sześć Wielkich Białych Plam. To gigantyczne zjawiska pogodowe, rozciągające się na setki tysięcy kilometrów, które mają miejsce co 20-30 lat. Mają one tak olbrzymią rozpiętość, że są widoczne przez ziemskie teleskopy

Alphabet zapowiada inwestycje w przyszłość
23 października 2015, 08:32Alphabet, konglomerat w skład którego wchodzi Google' poinformował, że ma zamiar więcej inwestować w długoterminowe innowacyjne ryzykowne projekty. Takie informacje przekazała inwestorom dyrektor ds. finansowych Alphabet, Ruth Porat, podczas składania pierwszego kwartalnego sprawozdania

Mikrobiom i włókna pokarmowe zmieniają śluzowy żel w jelitach
15 czerwca 2016, 11:49Naukowcy z Kalifornijskiego Instytutu Technologii (Caltech) wykazali, że wyściełający przewód pokarmowy śluz zmienia się pod wpływem mikrobiomu i błonnika.

Słodzik pozwala oszacować ilość moczu w basenie
3 marca 2017, 11:27Naukowcy wykorzystują słodzik acesulfam K do określania, ile moczu znajduje się w wodzie na basenach.

Sztuczna inteligencja odtwarza silnik gry na podstawie obserwacji
13 września 2017, 07:53Już wkrótce twórcy gier mogą zyskać nowe interesujące narzędzie, które przyspieszy produkcję nowych tytułów i pozwoli im na eksperymentowanie z różnymi stylami rozrywki. Naukowcy z Georgia Institute of Technology (Gatech) opracowali system sztucznej inteligencji, który uczy się działania silnika wykorzystanego w grze.